Zapraszamy na obóz harcerski i kolonię zuchową Hufca ZHP Grójec.

Miejsce: Sztutowo, województwo pomorskie.

Termin: 13-27.07.2019 r. (15 dni)

 

Organizator zapewnia:

  • Wykwalifikowaną kadrę kierowniczą i wychowawczą, która spełnia wszelkie wymogi stawiane organizatorom wypoczynku dzieci i młodzieży (w tym również opiekę lekarza lub pielęgniarki na terenie obozowiska),
  • 4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) przygotowane przez wykwalifikowany personel kuchenny. Pomiędzy posiłkami dostępne pieczywo, masło, dżem itp.,
  • Noclegi w dużych namiotach (w każdym 5-6 osobowych) wyposażonych w łóżka (kanadyjki), materace, koce oraz regały
  • Umywalnie, kabiny natryskowe, kabiny WC serwisowane przez specjalistyczną firmę,
  • Bezpieczny teren obozowiska położony z dala od zabudowań, zlokalizowany w lesie sosnowym o przeszło 100-letnim drzewostanie w odległości 100 m od morza,
  • Program realizowany metodyką harcerską tworzony przez instruktorów oraz funkcyjnych naszego Hufca. W programie m.in. warsztaty tematyczne, biegi terenowe, zwiady, gry, pląsy, ogniska, festiwale, rozgrywki sportowe oraz dwie wycieczki.

 

Odpłatność:   

Koszt obozu wynosi 1200 zł.
Dla członków Hufca ZHP Grójec – 1150 zł.

Chęć uczestnictwa dziecka w obozie wiąże się z wpłatą bezzwrotnego zadatku (150 zł) do dnia 30.04.2019 r w Biurze Komendy Hufca (ul. Drogowców 12/1 - poniedziałek, wtorek, czwartek od godziny 17.30 do 19.00). 

 

Po opłaceniu zadatku zostanie wydana karta uczestnika obozu. 

Po zgłoszeniu po 30.04.2019  koszt obozu będzie wynosił 1200 zł 

Kontakt w sprawie płatności za obóz Skarbnik-Agnieszka Wierzbicka tel; 603 414 989 

Karty należy uzupełnić i oddać do biura najpóźniej do dnia 12.06.2019 r. wraz z resztą kwoty (1000 zł lub 1050 zł) lub dowodem wpłaty na konto Hufca.  

Biuro otwarte w dniach:

 

Poniedziałki: 17.30 - 19.00
Wtorki: 17.30 - 19.00
Czwartki: 17.30 - 19.00

Dane do przelewu na konto Hufca:

32 9128 0002 2001 0014 7877 0001

W tytule: DSCZ_HAL_Imie_Nazwisko_DZIECKA

Mapa:

 

Program obozu jest kontynuacją całorocznej pracy drużyny.  Warunkiem uczestnictwa w obozie jest opłacenie składek członkowskich ZHP za 2019 r. oraz opłacenie kosztów obozu.

Drodzy Rodzice!!!!

W celu zapewnienia jak najlepszego przygotowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży przygotowaliśmy zbiór najważniejszych informacji. Dodatkowo pragniemy zachęcić do aktywnego kontaktu z nami drogą telefoniczną lub mailową. Wszystkie pytania i odpowiedzi będą publikowane na tej podstronie.

 

Wypunktowane tematy:

  1. Uzupełniona i oddana Karta Kwalifikacyjna uczestnika (dotyczy każdego uczestnika obozu)
  2. Dokonanie wpłaty za obóz
  3. Telefony
  4. Warta obozowa
  5. Odwiedziny rodziców lub innych członków rodziny
  6. Lista uczestników
  7. Lista autokarowa
  8. Bagaże
  9. Zastępy
  10. Kadra na obozie
  11. Podstawowy ekwipunek
  12. Adres placówki
  13. Pytania i odpowiedzi

Ważne sprawy:

 

Prosimy o dopełnienie formalności związanych z wyjazdem na obóz. Przypominamy iż, na obozie wszystkich uczestników obowiązuje przestrzeganie regulaminów oraz warunków uczestnictwa, które dostępne są  >>>tu<<<.

 

Telefony i inne urządzenia elektroniczne

Opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za sprzęt elektroniczny. Prosimy by dzieci nie zabierały takich urządzeń na obóz lub kolonię. Nie będzie możliwości ich ładowania. Telefony komórkowe stanowią duży problem.  Zdarzają się przypadki zagubienia sprzętu. W związku z trudnościami logistycznymi kadra podjęła decyzję, (jak rok temu) że także w tym roku telefony nie będą ładowane. Kontakt z dziećmi będzie odbywać się przez telefony drużynowych codziennie w godzinach ciszy poobiedniej, to jest między 14.30 a 15.30. Prosimy przestrzegać ram czasowych. Nie zabraniamy wzięcia telefonu. Jeśli już to zalecamy aby był wyłączony i schowany w plecaku.

 

Warta obozowa

W gniazdach metodycznych harcerzy i harcerzy starszych (podobozach odpowiednich grup wiekowych) warty będą odbywały się całodobowo. W wartach będą brali udział wszyscy obozowicze tych gniazd. Dostęp na teren każdego podobozu będzie odbywał się przez jedną bramę obozową. Cały teren podobozów będzie otoczony ogrodzeniem. Każdy wartownik będzie miał za zadanie monitorowanie wejść i wyjść z terenu podobozu. Wszystkie osoby poza uczestnikami będą rejestrowane w księdze wejść i wyjść. Jeśli wartownik nie będzie pewny czy może wpuścić daną osobę zapyta o zgodę Komendę Podobozu. Tylko od niej zależy zgoda na wejście na teren podobozu. Osoby trzecie NIE MOGĄ wyrazić takiej zgody, ani wprowadzić osobę postronną na teren podobozu. Prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz celu wejścia. Prosimy o cierpliwe oczekiwane na podjęcie decyzji. Celem tego elementu obrzędowości obozu jest bezpieczeństwo obozowiczów i rzeczy pozostawionych na terenie obozowiska, pilnowanie proporców zastępów oraz dbanie o maszt z flagą państwową i wiele innych harcerskich zadań. Jest to również element obrzędowości, która tworzy niepowtarzalny klimat.

 

Odwiedziny rodziców  - najlepiej jakby jej nie było!

Jeśli już nie wytrzymacie  to zapraszamy do odwiedzin w jeden weekend tj.: 21 lipca 2018. Prosimy aby uszanować termin i czas odwiedzin od apelu porannego 9.00 do ciszy nocnej do 21.30. Zależy nam aby wszystko miało miejsce w jednym konkretnym dniu. Jest to spowodowanie tym iż, planujemy w tym dniu luźniejszy program aby żaden uczestnik obozu nie stracił elementu realizacji programu obozu. Dodatkowo u innych dzieci w szczególność tych mniejszych wizyta Rodziców kolegi lub koleżanki wywołuje dodatkową tęsknotę za własnymi Rodzicami. Jeśli wypisać z obozu chce inna osoba niż rodzic lub prawny opiekun należy uzupełnić druk dostępny >>>tu<<<.

 

Lista autokarowa

Lista autokarowa z podziałem na drużyny i osoby przypisane do konkretnego autobusu dostępna >>>tu<<< (aktualizacja ....................).  Listy oraz numery autokarów będą wywieszone na pojazdach. Obozowicze będą podróżowali  autokarami, które będą podstawione najpóźniej o 6.40. pod adresem ul. Polna 17  (PSP Nr 2).  Prosimy o zapakowanie bagaży dzieci do pojazdów, którymi będą podróżowali i prosimy o nie wchodzenie do autokarów, ponieważ o 6.45 odbędzie się apel na parkingu przed autokarami. Wyjazd zaplanowany jest o godz. 7.00.

Wszystkie powroty zaplanowane są przy  szkole nr 2  ul. Polna 17 w  Grójcu.

 

Bagaże

Plecaki, śpiwory obowiązkowe podpisujemy imieniem i nazwiskiem(lub dołączamy identyfikatory). W związku z brakiem wolnych miejsc w autokarach, prosimy ograniczać ilość bagażu. Maksymalny ciężar to 25 kg. Prosimy o rozsądne pakowanie. Nie zabieramy dodatkowych bagaży!!! (napoje). W razie potrzeb można wysłać paczkę. Adres naszej placówki jest poniżej.

Uczestnik ma prawo posiadać jeden plecak  (harcerze) lub wyjątkowo miękką walizkę (zuchy) dotyczy to luku bagażowego. Zachęcamy do zabrania również bagażu podręcznego "na górę" do autokaru.

 

Zastępy

Jedną z cech metody harcerskiej jest praca systemem małych grup. Zastępy będą stworzone na początku obozu. Liczba członków zastępu od 4 do 6 osób. Każdy zastęp to jeden namiot. Członkowie zastępu wybierają swojego lidera nazywanego zastępowym.

 

Podstawowy ekwipunek

Zalecamy aby pakować się do plecaków turystycznych. Dodatkowo przypominamy iż, na obozie można dokonać ręcznego prania. Cały ekwipunek dostępny jest >>>tu<<<. Należy pamiętać aby dało się zamontować menażkę na menażniku (stojak drewniany wbity w ziemię) przy pomocy sznurka, jeśli to się nie uda, zalecamy aby naczynia były trzymane w woreczku ze sznurkiem.

 

Adres  obozu

Obóz Hufca ZHP Grójec
ul.Morska 21
82-110 Sztutowo

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z komendantami odpowiednich gniazd lub komendantem obozu.

Czuwaj!

Komenda obozu


Pytania i odpowiedzi....

 

1.Czy będzie możliwy depozyt pieniędzy u drużynowego?

Tak. Po zakończeniu apelu  na placu przed Szkołą Podstawową nr 2 można wręczyć drużynowemu w kopercie pieniądze. Prosimy aby koperta była zaklejona i podpisana imieniem i nazwiskiem dziecka. Jednocześnie zachęcamy do przekazania depozytów przez harcerzy po zakwaterowaniu na obozie.

 

2. Jak wybrać najlepszą menażkę na obóz?

Najlepsza menażka na obóz jest zrobiona z materiału trwałego np. stal kwasoodporna, plastik. Pamiętać należy aby dała się zamontować na menażniku. Jeśli nie ma takiej możliwości należy wyposażyć się w przewiewny woreczek.

 

3. Moje dziecko stale przyjmuje leki? Co mam zrobić?

Po pierwsze w karcie kwalifikacyjnej należy podać dokładnie informacje w tym zakresie. Po drugie należy przy wyjeździe przekazać pielęgniarce odpowiednią ilość leków wraz z kartką ze sposobem dawkowania.Przypominamy o zabezpieczeniu dzieci źle znoszących podróż w odpowiednie leki Aviomarin lub Lokomotiv (w przypadku nie posiadania tych leków, dzieci będą musiały ponieść koszt zakupu  leków z kieszonkowego).

 

4. Jakie elementy munduru powinien posiadać każdy członek?

Każdy członek powinien posiadać pełne umundurowanie zgodne z regulaminem swojego środowiska.

Dla zuchów i harcerzy ze środowiska 17 Szczepu Drużyn Harcerskich "Brzask" przedstawiamy regulamin mundurowy. Opisuje on dokładnie gdzie i co umieszcza się na mundurze. Regulamin dostępny jest >>>tu<<<. Dla rodziców opracowano zbiorczą listę, która jest do pobrania >>>tu<<< oraz dostępna jest również w składnicy Skaut przy ul. KEN 56 w Warszawie wystarczy podać hasło "17 Brzask z Grójca".

 

5. Czy obóz jest zgłoszony do Kuratorium Oświaty?

Tak

 

6. Czy można uzyskać fakturę VAT w związku z wypoczynkiem dziecka?

Tak, wystarczy na adres grojec@zhp.pl napisać wiadomość o potrzebie uzyskania faktury VAT.  Faktura będzie do odbioru przy zakończeniu obozu.

 

7. Jaki plecak ?

Warto wiedzieć że, dobry plecak służy bardzo długo. Należy przemyśleć jego zakup. My zachęcamy do zakupu 80 litrowego plecaka. Może wydawać się duży dla zucha ale gdy dziecko podrośnie, plecak będzie w sam raz.

 

8. Czy każdy uczestnik powinien posiadać mundur?

Tak. Jest to niewątpliwie wyróżnik i powód do dumy każdego zucha, harcerza czy instruktora. Ponieważ jest to okres bardzo ciepły zachęcamy również do posiada do bluzy mundurowej krótkich spodenki  lub spódnicy zgodnie z regulaminem mundurowym środowiska. Z doświadczenia możemy podpowiedzieć, że lepiej mieć na stałe włożony pasek do każdej dolnej części umundurowania. Paski tego typu bardzo ciężko się przeplata przez szlufki.

 

9. Co z Kleszczami?

Na terenie obozu nie występuje roślinność, w której są kleszcze. Jednak w związku licznymi zajęciami w terenie uczulamy na posiadanie bluz z długim rękawem, długich skarpet i spodni, które są najlepszą ochroną. Przypominamy o posiadaniu środka zapachowego przeciw kleszczowego.

 

10. Jakie obuwie zabrać?

Nie potrzeba zabierać "gumowcy", wystarczą solidne buty o twardej podeszwie na pogodę i niepogodę. Teren obozu jest bardzo nierówny, w związku z tym odpowiednie buty trekingowe są istotnym wyposażeniem każdego zucha i harcerza. Klapki służą nam jedynie do wyjść na plażę (100m) i pod prysznic.

 

11. Oświetlenie obozu?

Toalety i Natryski są oświetlone.

 

12. Obsługa medyczna.

Na obozie w Sztutowie jest pielęgniarka, a w odległej  2 km przychodni zdrowia  w Szutowie jest lekarz pierwszego kontaktu.

 

13. Obrzędowość obozowa

Jedną z cech wyróżniających każdy obóz harcerski jest jej obrzędowość.

Tematem tegorocznego obozu jest podróżowanie po najważniejszych wydarzeniach z historii Polski. Będziemy mogli bardziej poznać historię Szarych Szeregów czy przenieść się w czasy I Wojny Światowej. W naszym podróżowaniu będziemy mieli szansę przenieść się nawet do epoki średniowiecza.


Kilka przydatnych słów:

 

Podobóz – miejsce wyznaczone z całego terenu obozu w którym znajdują się namioty uczestników oraz kadry wychowawczej. Każdy podobóz realizuje swój indywidualny plan pracy.

 

Stołówka – miejsce na terenie obozu z przeznaczeniem na jedzenie posiłków

 

Natryski – miejsce przeznaczone do mycia ciała wraz z wyznaczonym miejscem do mycia twarzy i zębów

 

Drużynowy – osoba pełnoletnia pełniąca rolę wychowawcy kolonijnego

 

Kadra podobozu – grupa osób tworząca program i dbająca o bezpieczeństwo dzieci na obozie

 

Komendant podobozu – pełnoletni instruktor harcerski czuwający  i zarządzający pracami podobozu

 

Zastęp – grupa osób śpiąca w jednym namiocie, z pośród swojego grona zastęp wybiera swojego lidera czyli zastępowego.

 

Zastępowy – przedstawiciel swojego zastępu, do głównych zadań należy reprezentowanie zastępu na forum całego podobozu, meldowanie zastępu.

 

Menażnik – kij wbity w ziemię służący do zawieszania na nim swoich menażek, niezbędników i kubków. Każdy zastęp ma swój menażnik. Aby łatwiej przechowywać swoje naczynia zalecamy zastosowanie woreczka (koniecznie przepuszczającego wodę) na sznurku. Sprawdza się do tego woreczek do prania bielizny.

 

Oboźny – osoba z gwizdkiem, która czuwa nad czasem na obozie. To ona informuje podobóz co i kiedy będzie wykonywał podobóz.

 

Proporzec – oznaczenie każdego zastępu umocowanie na drzewcu (tj. drewniany kij) do wykonania przez każdy zastęp.


Na naszym obozie panują następujące zwyczaje:

 

Obóz zazwyczaj budzi się o godzinie 7.30.

 

Codziennie z wyjątkiem niedzieli o 7.35 rozpoczyna się zaprawa poranna w zaprawach uczestniczy każdy obozowicz (jeśli występują jakieś przeciwskazania zdrowotne prosimy o przekazanie informacji do drużynowego).

 

Wydawanie (planu dnia) poleceń jest poprzedzone gwizdaniem oboźnego.

 

Elementem wspólnym dla każdego obozu harcerskiego jest apel na którym dowiadujemy się jaki jest plan dnia.

 

Warta będzie prowadzona przez całe 24 godziny. Warty dzielimy na wartę dzienną od 7.30 do 22.30 oraz wartę nocną. Wartę w dzień pełni się pojedynczo natomiast warty w nocy prowadzone są w zespołach przynajmniej dwuosobowych. Zadaniem warty jest pilnowanie terenu podobozu, w szczególności pilnowania czy na terenie znajduje się obozowicz lub kadra podobozu. Do ważnych zadań zaliczyć trzeba pilnowanie masztu podobozu oraz proporców zastępów.

 

Przed każdym namiotem zastępu znajduje się deska z numerem i nazwą zastępu. Każdy zastęp ma za zadanie przygotować nazwę swojej grupy.

 

Każdy zastęp przez cały okres obozowania będzie oceniany, a odzwierciedleniem tego będzie tablica z punktacją.

 

Na terenie podobozu znajdować się będzie: zeriba, wartownia, tablica obozowa, plac apelowy, maszt z flagą Polski, deski zastępów, menażniki, namioty uczestników oraz namioty kadry. W niewielkiej odległości od terenu podobozu będą znajdować się toalety.

 

Jak na prawdziwy obóz przystało teren podobozowiska nie jest oświetlany dlatego każdy obozowicz powinien być wyposażony w latarkę (dobrze się sprawdza również latarka czołowa).

 

Obóz jest też formą odpoczynku pod telefonów komórkowych. Jak to ma miejsce od paru lat nie ładujemy telefonów uczestnikom.

 

Jednym z największych wyróżników harcerza czy zucha jest jego mundur (mundur to nie tylko bluza harcerska) . Należy pamiętać aby zawsze był kompletny i dobrze przechowany.

 

Każdego dnia na podobozie oraz obozie będzie wyznaczony odpowiedni zastęp służbowy wraz z instruktorem służbowym (jednym z członków kadry obozu). Do zadań zastępu służbowego będzie pomaganie na kuchni, dbanie o czystość w częściach wspólnych, wymiana worków w koszach na śmieci i inne drobne prace zlecone przez kadrę obozu.


Kary i nagrody

 

Zaczynając od nagród można wyróżnić następujące pozycje:

  • pochwałę słowną,
  • pochwałę do odczytania na apelu,
  • przyznanie odpowiedniej ilości punktów w klasyfikacji obozowej,
  • pochwałę wraz z przekazaniem informacji do rodzica,
  • drobną nagrodę rzeczową,
  • wyróżnienie na forum podobozu,
  • przyznanie sprawności.

Do kar zaliczamy:

  • naganę słowną,
  • naganę z odczytaniem na apelu,
  • dodatkowa służba wartownicza,
  • dodatkowa służba w zastępie służbowym,
  • wykonanie dodatkowych prac na rzecz obozu lub podobozu,
  • naganę wraz z przekazaniem informacji do rodzica,
  • wydalenie z obozu.