Zapraszamy na obóz harcerski i kolonię zuchową Hufca ZHP Grójec.

Miejsce: Sztutowo, województwo pomorskie.

Termin: 13-27.07.2019 r. (15 dni)

 

Organizator zapewnia:

  • Wykwalifikowaną kadrę kierowniczą i wychowawczą, która spełnia wszelkie wymogi stawiane organizatorom wypoczynku dzieci i młodzieży (w tym również opiekę lekarza lub pielęgniarki na terenie obozowiska),
  • 4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) przygotowane przez wykwalifikowany personel kuchenny. Pomiędzy posiłkami dostępne pieczywo, masło, dżem itp.,
  • Noclegi w dużych namiotach (w każdym 5-6 osobowych) wyposażonych w łóżka (kanadyjki), materace, koce oraz regały
  • Umywalnie, kabiny natryskowe, kabiny WC serwisowane przez specjalistyczną firmę,
  • Bezpieczny teren obozowiska położony z dala od zabudowań, zlokalizowany w lesie sosnowym o przeszło 100-letnim drzewostanie w odległości 100 m od morza,
  • Program realizowany metodyką harcerską tworzony przez instruktorów oraz funkcyjnych naszego Hufca. W programie m.in. warsztaty tematyczne, biegi terenowe, zwiady, gry, pląsy, ogniska, festiwale, rozgrywki sportowe oraz dwie wycieczki.

Odpłatność:   

Koszt obozu wynosi 1200 zł.
Dla członków Hufca ZHP Grójec – 1150 zł.

Chęć uczestnictwa dziecka w obozie wiąże się z wpłatą bezzwrotnego zadatku (150 zł) do dnia 30.04.2019 r w Biurze Komendy Hufca (ul. Drogowców 12/1 - poniedziałek, wtorek, czwartek od godziny 17.30 do 19.00). 

 

Po opłaceniu zadatku zostanie wydana karta uczestnika obozu. 

Po zgłoszeniu po 30.04.2019  koszt obozu będzie wynosił 1200 zł 

Kontakt w sprawie płatności za obóz Skarbnik-Agnieszka Wierzbicka tel; 603 414 989 

Karty należy uzupełnić i oddać do biura najpóźniej do dnia 12.06.2019 r. wraz z resztą kwoty (1000 zł lub 1050 zł) lub dowodem wpłaty na konto Hufca.  

Biuro otwarte w dniach:

 

Poniedziałki: 17.30 - 19.00
Wtorki: 17.30 - 19.00
Czwartki: 17.30 - 19.00

Dane do przelewu na konto Hufca:

32 9128 0002 2001 0014 7877 0001

W tytule: DSCZ_HAL_Imie_Nazwisko_DZIECKA

Mapa:

Drodzy Rodzice!!!!

W celu zapewnienia jak najlepszego przygotowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży przygotowaliśmy zbiór najważniejszych informacji. Dodatkowo pragniemy zachęcić do aktywnego kontaktu z nami drogą telefoniczną lub mailową. Wszystkie pytania i odpowiedzi będą publikowane na tej podstronie.

 

W roku 2019 roku przeniesiemy się na Dziki Zachód. Będziemy mogli stać się na chwilę Indianami lub kowbojami odkrywającymi Nowy Świat. Mamy nadzieję, że Państwa dzieci nie tylko wrócą wypoczęte, ale bogatsze o nowe doświadczenia i wiedzę. Liczymy na to, że metoda harcerska którą, wykorzystujemy w swoim działaniu przyczyni się do zdobycia nowych umiejętności i stanie się przyczynkiem do nauki nawet w okresie przerwy wakacyjnej.

Program obozu jest kontynuacją całorocznej pracy drużyny. Warunkiem uczestnictwa w obozie jest opłacenie składek członkowskich ZHP za 2019 r. oraz opłacenie kosztów obozu. Program obozu obok wielu dodatkowych atrakcji (koszulka, plakietka okolicznościowa, wycieczka do Trójmiasta i statkiem do Fromborka).

Najważniejsze tematy:

  1. Uzupełniona i oddana Karta Kwalifikacyjna uczestnika (dotyczy każdego uczestnika obozu).
    Dokonanie wpłaty za obóz / kolonię zuchową
  2. Telefony
  3. Warta obozowa
  4. Odwiedziny rodziców lub innych członków rodziny
  5. Lista autokarowa
  6. Bagaże
  7. Zastępy
  8. Kadra na obozie
  9. Podstawowy ekwipunek
  10. Zastęp służbowy
  11. Adres placówki
  12. Pytania i odpowiedzi

 

Ważne sprawy, Karta kwalifikacyjna uczestnika oraz wpłata za obóz / kolonię zuchową:

 

Prosimy o dopełnienie formalności związanych z wyjazdem na obóz. Przypominamy, iż, na obozie wszystkich uczestników obowiązuje przestrzeganie regulaminów oraz warunków uczestnictwa, które dostępne są
 >>>tu<<<.

Wpłacamy pozostałą kwotę (1000 zł lub 1050 zł) na konto bankowe: KH ZHP Grójec, BS w Grójcu: 32 9128
0002 2001 0014 7877
0001,
tytułem: DSCZ_imię i nazwisko dziecka_kolonia zuchowa lub obóz harcerski. Uczestnik pobiera kartę kolonijną, obozową w biurze hufca, którą zwracamy do biura hufca ul. Drogowców 12 lok.1 Grójec (można wsunąć pod drzwi) lub oddajemy drużynowej / drużynowemu.

 

Telefony i inne urządzenia elektroniczne

Opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za sprzęt elektroniczny np. telefony, tablety, zegarki elektroniczne itp. Prosimy by dzieci nie zabierały takich urządzeń na obóz lub kolonię zuchową. Nie będzie możliwości ich ładowania. Telefony komórkowe stanowią duży problem. Zdarzają się przypadki zagubienia sprzętu. W związku z trudnościami logistycznymi kadra podjęła decyzję, (jak od kilku lat) że także w tym roku telefony nie będą ładowane. Kontakt z dziećmi będzie odbywać się przez telefony drużynowych codziennie w godzinach ciszy poobiedniej, to jest między 14.15 a 15.00. Prosimy przestrzegać ram czasowych. Nie zabraniamy wzięcia telefonu. Jeśli już to zalecamy, aby był wyłączony i schowany w plecaku i czekał na włączenie na koniec obozu. Mają Państwo możliwość, aby dzieci chociaż na chwilę odpoczęły od tych wszystkich nowych gadżetów które nas codziennie otaczają. Czy dobrym rozwiązaniem jest dawanie dziecku 5 przenośnych baterii tylko po to aby mógł się wpatrywać się w ekran telefonu?

 

Warta obozowa

W gniazdach metodycznych harcerzy i harcerzy starszych (podobozach odpowiednich grup wiekowych) warty będą odbywały się całodobowo. W wartach będą brali udział wszyscy obozowicze tych gniazd. Dostęp na teren każdego podobozu będzie odbywał się przez jedną bramę obozową. Cały teren podobozów będzie otoczony ogrodzeniem. Każdy wartownik będzie miał za zadanie monitorowanie wejść i wyjść z terenu podobozu. Wszystkie osoby poza uczestnikami i kadrą obozu będą rejestrowane w księdze wejść i wyjść. Jeśli wartownik nie będzie pewny czy może wpuścić daną osobę zapyta o zgodę Komendę Podobozu. Tylko od niej zależy zgoda na wejście na teren podobozu. Osoby nie będące uczestnikami i kadrą obozu nie będą miały możliwości wejścia na teren. Celem tego elementu obrzędowości obozu jest bezpieczeństwo obozowiczów i rzeczy pozostawionych na terenie obozowiska, pilnowanie proporców zastępów oraz dbanie o maszt z flagą państwową i wiele innych harcerskich zadań, tworzy to również niepowtarzalny klimat każdego harcerskiego obozu. Dodatkowo krążący rodzice po podobozie powodują u innych uczestników tęsknotę za rodzicami.

 

Odwiedziny rodziców - najlepiej jakby jej nie było!

Jeśli już nie wytrzymacie to zapraszamy do odwiedzin w jeden weekend tj.: 20 lipca 2019. Prosimy, aby uszanować termin i czas odwiedzin od apelu porannego 9.00 do ciszy nocnej do 22.00. Zależy nam, aby wszystko miało miejsce w jednym konkretnym dniu. Jest to spowodowanie tym, iż planujemy w tym dniu luźniejszy program, aby żaden uczestnik obozu nie stracił elementu realizacji programu obozu. Dodatkowo u innych dzieci w szczególność tych mniejszych wizyta Rodziców kolegi lub koleżanki wywołuje dodatkową tęsknotę za własnymi Rodzicami. Jeśli wypis z obozu chce dokonać inna osoba niż rodzic lub prawny opiekun należy uzupełnić dodatkowy druk dostępny
>>>tu<<<.Jest to warunek konieczny, aby wypisać uczestnika z obozu i będzie przestrzegany. Wynika on z przepisów prawa oraz doświadczeń innych obozów.

 

Lista autokarowa

W tym roku zgodnie z przepisami RODO nie możemy opublikować imiennych list autokarowych. Jednak aby ułatwić sprawę informujemy że, w autokarze nr 1 jadą następujące drużyny:

  • 3GDW
  • 117 DSH Szczyt im. Ireny Sendlerowej
  • 71 DSH Grot
  • 5 GDW Gacek im. kpt. Stefana Głogowskiego Józef

W autokarze nr 2 zasiądą:

  • 10 DH Zorza
  • 6 WDH Inka
  • 25 GDH Rysy
  • 72 DH Nokturn, p DH z Chynowa

Autokar nr 3 będzie przewoził drużyny 41 DH Aqua

  • 4GZ Odkrywcy Atlantydy
  • 15 GZ Dzielne Orły
  • 21 GZ Świetliki

Listy oraz numery autokarów będą wywieszone na pojazdach. Jeśli Państwa dziecka nie ma na tej liście prosimy o kontakt z drużynowym lub komendą obozu. Obozowicze będą podróżowali autokarami, które będą podstawione w następujących miejscach i o określonym czasie:

  • Jasieniec zbiórka o 5.15 spod parkingu przed Kościołem (adres: ul. Warecka 37 Jasieniec) wyjazd o 5.30
  • Grójec zbiórka o 5.45. spod zatoczki autobusowej przy Szkole Podstawowej Nr 2 (adres: ul. Polna 17 Grójec).

Prosimy o zapakowanie bagaży dzieci do pojazdów, którymi będą podróżowali i prosimy o niewchodzenie do autokarów, ponieważ w Grójcu o 5.50 odbędzie się apel na parkingu przed Szkołą Podstawową nr 2. Wyjazd zaplanowany jest o godz. 6.00.

 

Powrót do domu

Powroty zaplanowane są na dzień 27 lipca 2019 r:

  • Grójec – planowany przyjazd godzina 21.30 ~22.00 zatoczka autobusowa przy Szkole Podstawowej Nr 2 (adres: ul.
    Polna 17 Grójec).
  • Jasieniec – planowany przyjazd godzina 22.00 ~ 22.30 parking przed Kościołem (adres: ul. Warecka 37 Jasieniec)

Istnieje również możliwość odbioru dziecka bezpośrednio w dniu wyjazdu. Prosimy tak zaplanować taki odbiór, aby odbył się w godzinach 12.00 – 13.00. Niezwykle pomocne będzie również poinformowanie telefoniczne drużynowego o takim fakcie trzy dni wcześniej.

 

Bagaże

Plecaki, śpiwory obowiązkowo podpisujemy imieniem i nazwiskiem (lub dołączamy identyfikatory). W związku z brakiem wolnych miejsc w autokarach, prosimy ograniczać ilość bagażu. Maksymalny ciężar to 25 kg. Prosimy o rozsądne pakowanie. Może wystąpić sytuacja w której harcerz lub harcerz starszy będzie musiał wziąć swój plecak i przenieść go z miejsca postoju autokarów na teren obozowiska. Nie zabieramy dodatkowych bagaży!!! (napoje). W razie potrzeb można wysłać paczkę. Adres naszej placówki jest poniżej.

Uczestnik ma prawo posiadać jeden plecak (harcerze) lub wyjątkowo miękką walizkę (zuchy) dotyczy to luku bagażowego. Zachęcamy do zabrania również bagażu podręcznego "na górę" do autokaru.

 

Zastępy

Jedną z cech metody harcerskiej jest praca systemem małych grup. Zastępy będą stworzone na początku obozu. Liczba członków zastępu wacha się od 4 do 6 osób. Każdy zastęp to jeden namiot. Członkowie zastępu wybierają swojego lidera nazywanego zastępowym.

 

Kadra na obozie

W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania obozu i podobozów i podziału kompetencji występują następujące funkcje:

 

Komendant obozu – phm. Ariel Bienkiewicz tel. 501 432 444

Komendant gniazda zuchowego – pwd. Mateusz Kołacz tel. 666 960 235

Komendant gniazda harcerskiego pwd. Kacper Biernacki tel. 721 113 438

Komendant gniazda starszoharcerskiego – pwd. Adam Gniadzik tel. 515 154 609

 

Podstawowy ekwipunek

Zalecamy, aby pakować się do plecaków turystycznych. Dodatkowo przypominamy, iż na obozie można dokonać ręcznego prania. Cały ekwipunek dostępny jest
>>>tu<<<.Należy pamiętać, aby dało się zamontować menażkę na menażniku (stojak drewniany wbity w ziemię) przy pomocy sznurka, jeśli to się nie uda, zalecamy aby naczynia były trzymane w woreczku ze sznurkiem.

 

Zastęp służbowy

Każdego dnia na podobozie oraz obozie będzie wyznaczony odpowiedni zastęp służbowy wraz z instruktorem służbowym (jednym z członków kadry obozu). Do zadań zastępu służbowego będzie pomaganie na kuchni między innymi: przy oczkowaniu ziemniaków, nalewaniu napojów czy wykładaniu posiłków na stoły; dbanie o czystość w częściach wspólnych takich jak stołówka; toalety czy zmywalnia naczyń; wymiana worków w koszach na śmieci; prace naprawcze sprzętu obozowego. Zastęp służbowy to jedna z obrzędowości obozów harcerskich. Jej zadaniem jest nauka pracy w grupie oraz nauka odpowiedzialności za innych.

 

Adres obozu

Obóz Hufca ZHP Grójec
ul. Morska 21
82-110 Sztutowo

Numer telefonu do paczki prosimy podawać do właściwego komendanta podobozu

 

Pytania i odpowiedzi....

 

  1. Czy będzie możliwy depozyt pieniędzy u drużynowego?

 

Tak. Po zakończeniu apelu na placu przed Szkołą Podstawową nr 2 można wręczyć drużynowemu
w kopercie pieniądze. Prosimy, aby koperta była zaklejona i podpisana imieniem i nazwiskiem dziecka. Jednocześnie
zachęcamy również do przekazania depozytów pieniężnych przez harcerzy po zakwaterowaniu na obozie.

 

  1. Jak wybrać najlepszą menażkę na obóz?

 

Najlepsza menażka na obóz jest zrobiona z materiału trwałego np. stal kwasoodporna,
plastik. Pamiętać należy, aby dała się zamontować na menażniku. Jeśli nie ma takiej możliwości należy wyposażyć się
w przewiewny woreczek.

 

  1. Moje dziecko stale przyjmuje leki? Co mam zrobić?

 

Po pierwsze w karcie kwalifikacyjnej należy podać dokładnie informacje w tym zakresie. Po
drugie należy przy wyjeździe przekazać pielęgniarce odpowiednią ilość leków wraz z kartką ze sposobem dawkowania.
Przypominamy o zabezpieczeniu dzieci źle znoszących podróż w odpowiednie leki Aviomarin lub Lokomotiv (w przypadku
nieposiadania tych leków, dzieci będą musiały ponieść koszt zakupu leków z kieszonkowego).

 

  1. Jakie elementy munduru powinien posiadać każdy członek?

 

Każdy członek powinien posiadać pełne umundurowanie zgodne z regulaminem swojego
środowiska.
O dokładne elementy umundurowania warto zapytać drużynowego. Warto, aby każdy uczestnik miał pełne
umundurowanie.

 

  1. Czy obóz jest zgłoszony do Kuratorium Oświaty?

 

Można dokonać podglądu zgłoszenia w portalu kuratorium oświaty wypoczynek.men.gov.pl lub bezpośrednio w >>>tu<<<.

 

  1. Czy można uzyskać fakturę VAT w związku z wypoczynkiem dziecka?

 

Tak, wystarczy na adres grojec@zhp.plnapisać wiadomość
o potrzebie uzyskania faktury VAT.  Faktura będzie do odbioru przy zakończeniu obozu.

 

  1. Jaki plecak?

 

Warto wiedzieć, że, dobry plecak służy bardzo długo. Należy przemyśleć jego zakup. My
zachęcamy do zakupu 80 lub 90 litrowego plecaka. Może wydawać się duży dla zucha, ale gdy dziecko podrośnie, plecak
będzie w sam raz.

 

  1. Czy każdy uczestnik powinien posiadać mundur?

 

Jest to niewątpliwie wyróżnik i powód do dumy każdego zucha, harcerza czy instruktora.
Ponieważ jest to okres bardzo ciepły zachęcamy również do posiada do bluzy mundurowej krótkich spodenki lub spódnicy
zgodnie z regulaminem mundurowym środowiska. Z doświadczenia możemy podpowiedzieć, że lepiej mieć na stałe włożony
pasek do każdej dolnej części umundurowania. Paski tego typu bardzo ciężko się przeplata przez szlufki.

 

  1. Co z Kleszczami?

 

Na terenie obozu nie występuje roślinność, w której są kleszcze. Jednak w związku
licznymi zajęciami w terenie uczulamy na posiadanie bluz z długim rękawem, długich skarpet i spodni, które są
najlepszą ochroną. Przypominamy o posiadaniu środka zapachowego przeciw kleszczowego.

 

  1. Jakie obuwie zabrać?

 

Nie potrzeba zabierać "gumowcy", wystarczą solidne buty o twardej podeszwie na pogodę i
niepogodę. Teren obozu jest bardzo nierówny, w związku z tym odpowiednie buty trekingowe są istotnym wyposażeniem
każdego zucha i harcerza. Klapki służą nam jedynie do wyjść na plażę (100m) i pod prysznic.

 

  1. Oświetlenie obozu?

 

Natryski są oświetlone. Na Reszcie terenu, aby sprawie się poruszać po terenie obozu
wskazane jest posiadanie własnej latarki.

 

  1. Opieka medyczna

 

Na obozie w Sztutowie jest pielęgniarka, a w odległej 2 km przychodni zdrowia w Szutowie
gdzie urzęduje lekarz pierwszego kontaktu. Najbliższa przychodnia przyszpitalna znajduje się w Nowym Dworze
Gdańskim.

 

  1. Obrzędowość obozowa

 

Jedną z cech wyróżniających każdy obóz harcerski jest jej obrzędowość.Tematem
tegorocznego obozu jest wspólna przygoda na Dzikim Zachodzie. Fabuła będzie krążyła wokół Indian i kowbojów.
Tematyka jest tylko otoczką. Najważniejsze jest to, ile przy tym uda się przekazać wiedzy i doświadczeń zuchowi czy
harcerzowi. W swoich działaniach stawiamy na zdobywanie praktycznych umiejętności.

 

  1. Jakie mogą występować kary i nagrody na obozie?

 

Zaczynając od nagród można wyróżnić następujące pozycje:

 

    • pochwałę słowną,
    • pochwałę do odczytania na apelu,
    • możliwość rozpalenia ogniska oraz bycia strażnikiem ognia,
    • przyznanie odpowiedniej ilości punktów w klasyfikacji obozowej,
    • pochwałę wraz z przekazaniem informacji do rodzica,
    • drobną nagrodę rzeczową,
    • wyróżnienie na forum podobozu,
    • przyznanie sprawności.

 

Do kar zaliczamy:

 

    • naganę słowną,
    • naganę z odczytaniem na apelu,
    • dodatkowa służba wartownicza,
    • dodatkowa służba w zastępie służbowym,
    • wykonanie dodatkowych prac na rzecz obozu lub podobozu,
    • naganę wraz z przekazaniem informacji do rodzica,
    • dodatkowa zaprawa poranna z plecakiem,
    • wydalenie z obozu.

 

  1. Finka lub inne ostre narzędzie

 

Nóż harcerski, finka lub scyzoryk to atrybut nie jednego harcerza. Zabrania się
posiadania takich narzędzi przez zuchy. W przypadku harcerzy i harcerzy starszych jest możliwość posiadania takiego
narzędzia. Jest to dobry czas, aby nauczyć się prawidłowo posługiwać tym niebezpiecznym narzędziem. Zaznaczyć
należy, że, jeśli sprzęt będzie użytkowany niewłaściwie zostanie zdeponowany u drużynowego i oddany rodzicowi do rąk
własnych na koniec obozu.

 

Służymy Państwu swoim doświadczeniem, dlatego zachęcamy do telefonowania. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z komendantami odpowiednich gniazd lub komendantem obozu. Warto dodać, że punkt „pytania i odpowiedzi” powstaje dzięki Państwu. Zachęcamy również do lektury listu wychowawcy kolonijnego, niby prześmiewczy, ale prawdziwy 🙂
>>>tu<<<

 

Czuwaj!

Komenda obozu

HAL Sztutowo 2019

 

Słowniczek obozowy:

 

Podobóz– miejsce wyznaczone z całego terenu obozu, w którym znajdują się namioty uczestników oraz kadry wychowawczej. Każdy podobóz realizuje swój indywidualny plan pracy.

 

Stołówka– miejsce na terenie obozu z przeznaczeniem na jedzenie posiłków

 

Natryski– miejsce przeznaczone do mycia ciała wraz z wyznaczonym miejscem do mycia twarzy i zębów

 

Drużynowy– osoba pełnoletnia pełniąca rolę wychowawcy kolonijnego

 

Kadra podobozu– grupa osób tworząca program i dbająca o bezpieczeństwo dzieci na obozie

 

Komendant podobozu– pełnoletni instruktor harcerski czuwający i zarządzający pracami podobozu

 

Zastęp– grupa osób śpiąca w jednym namiocie, z pośród swojego grona zastęp wybiera swojego lidera czyli zastępowego.

Komendant obozu– pełnoletni instruktor harcerski czuwający nad bezpieczeństwem przebywających na wypoczynku dzieci i młodzieży, dba o odpowiednie warunki do bezpiecznego przebywania dzieci ma obozie. Koordynuje wszystkie prace na obozie.

 

Zastępowy– przedstawiciel swojego zastępu, do głównych zadań należy reprezentowanie zastępu na forum całego podobozu, meldowanie zastępu.

 

Menażnik– kij wbity w ziemię służący do zawieszania na nim swoich menażek, niezbędników i kubków. Każdy zastęp ma swój menażnik. Aby łatwiej przechowywać swoje naczynia zalecamy zastosowanie woreczka (koniecznie przepuszczającego wodę) na sznurku. Sprawdza się do tego woreczek do prania bielizny.

 

Oboźny– osoba z gwizdkiem, która czuwa nad czasem na obozie. To ona informuje podobóz co i kiedy będzie wykonywał podobóz.

 

Proporzec– oznaczenie każdego zastępu umocowanie na drzewcu (tj. drewniany kij) do wykonania przez każdy zastęp.

 

Drodzy Rodzice!!!!

W celu zapewnienia jak najlepszego przygotowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży przygotowaliśmy zbiór najważniejszych informacji. Dodatkowo pragniemy zachęcić do aktywnego kontaktu z nami drogą telefoniczną lub mailową. Wszystkie pytania i odpowiedzi będą publikowane na tej podstronie.

 

W roku 2019 roku przeniesiemy się na Dziki Zachód. Będziemy mogli stać się na chwilę Indianami lub kowbojami odkrywającymi Nowy Świat. Mamy nadzieję, że Państwa dzieci nie tylko wrócą wypoczęte, ale bogatsze o nowe doświadczenia i wiedzę. Liczymy na to, że metoda harcerska którą, wykorzystujemy w swoim działaniu przyczyni się do zdobycia nowych umiejętności i stanie się przyczynkiem do nauki nawet w okresie przerwy wakacyjnej.

Program obozu jest kontynuacją całorocznej pracy drużyny. Warunkiem uczestnictwa w obozie jest opłacenie składek członkowskich ZHP za 2019 r. oraz opłacenie kosztów obozu. Program obozu obok wielu dodatkowych atrakcji (koszulka, plakietka okolicznościowa, wycieczka do Trójmiasta i statkiem do Fromborka).

 

Najważniejsze tematy:

  1. Uzupełniona i oddana Karta Kwalifikacyjna uczestnika (dotyczy każdego uczestnika obozu)
  2. Dokonanie wpłaty za obóz / kolonię zuchową
  3. Telefony
  4. Warta obozowa
  5. Odwiedziny rodziców lub innych członków rodziny
  6. Lista autokarowa
  7. Bagaże
  8. Zastępy
  9. Kadra na obozie
  10. Podstawowy ekwipunek
  11. Zastęp służbowy
  12. Adres placówki
  13. Pytania i odpowiedzi

 

Ważne sprawy, Karta kwalifikacyjna uczestnika oraz wpłata za obóz / kolonię zuchową:

 

Prosimy o dopełnienie formalności związanych z wyjazdem na obóz. Przypominamy, iż, na obozie wszystkich uczestników obowiązuje przestrzeganie regulaminów oraz warunków uczestnictwa, które dostępne są  >>>tu<<<.

Wpłacamy pozostałą kwotę (1000 zł lub 1050 zł) na konto bankowe: KH ZHP Grójec, BS w Grójcu: 32 9128 0002 2001 0014 7877 0001, tytułem: DSCZ_imię i nazwisko dziecka_kolonia zuchowa lub obóz harcerski. Uczestnik pobiera kartę kolonijną, obozową w biurze hufca, którą zwracamy do biura hufca ul. Drogowców 12 lok.1 Grójec (można wsunąć pod drzwi) lub oddajemy drużynowej / drużynowemu.

 

Telefony i inne urządzenia elektroniczne

Opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za sprzęt elektroniczny np. telefony, tablety, zegarki elektroniczne itp. Prosimy by dzieci nie zabierały takich urządzeń na obóz lub kolonię zuchową. Nie będzie możliwości ich ładowania. Telefony komórkowe stanowią duży problem. Zdarzają się przypadki zagubienia sprzętu. W związku z trudnościami logistycznymi kadra podjęła decyzję, (jak od kilku lat) że także w tym roku telefony nie będą ładowane. Kontakt z dziećmi będzie odbywać się przez telefony drużynowych codziennie w godzinach ciszy poobiedniej, to jest między 14.15 a 15.00. Prosimy przestrzegać ram czasowych. Nie zabraniamy wzięcia telefonu. Jeśli już to zalecamy, aby był wyłączony i schowany w plecaku i czekał na włączenie na koniec obozu. Mają Państwo możliwość, aby dzieci chociaż na chwilę odpoczęły od tych wszystkich nowych gadżetów które nas codziennie otaczają. Czy dobrym rozwiązaniem jest dawanie dziecku 5 przenośnych baterii tylko po to aby mógł się wpatrywać się w ekran telefonu?

 

Warta obozowa

W gniazdach metodycznych harcerzy i harcerzy starszych (podobozach odpowiednich grup wiekowych) warty będą odbywały się całodobowo. W wartach będą brali udział wszyscy obozowicze tych gniazd. Dostęp na teren każdego podobozu będzie odbywał się przez jedną bramę obozową. Cały teren podobozów będzie otoczony ogrodzeniem. Każdy wartownik będzie miał za zadanie monitorowanie wejść i wyjść z terenu podobozu. Wszystkie osoby poza uczestnikami i kadrą obozu będą rejestrowane w księdze wejść i wyjść. Jeśli wartownik nie będzie pewny czy może wpuścić daną osobę zapyta o zgodę Komendę Podobozu. Tylko od niej zależy zgoda na wejście na teren podobozu. Osoby nie będące uczestnikami i kadrą obozu nie będą miały możliwości wejścia na teren. Celem tego elementu obrzędowości obozu jest bezpieczeństwo obozowiczów i rzeczy pozostawionych na terenie obozowiska, pilnowanie proporców zastępów oraz dbanie o maszt z flagą państwową i wiele innych harcerskich zadań, tworzy to również niepowtarzalny klimat każdego harcerskiego obozu. Dodatkowo krążący rodzice po podobozie powodują u innych uczestników tęsknotę za rodzicami.

 

Odwiedziny rodziców - najlepiej jakby jej nie było!

Jeśli już nie wytrzymacie to zapraszamy do odwiedzin w jeden weekend tj.: 20 lipca 2019. Prosimy, aby uszanować termin i czas odwiedzin od apelu porannego 9.00 do ciszy nocnej do 22.00. Zależy nam aby wszystko miało miejsce w jednym konkretnym dniu. Jest to spowodowanie tym, iż planujemy w tym dniu luźniejszy program, aby żaden uczestnik obozu nie stracił elementu realizacji programu obozu. Dodatkowo u innych dzieci w szczególność tych mniejszych wizyta Rodziców kolegi lub koleżanki wywołuje dodatkową tęsknotę za własnymi Rodzicami. Jeśli wypis z obozu chce dokonać inna osoba niż rodzic lub prawny opiekun należy uzupełnić dodatkowy druk dostępny >>>tu<<<.Jest to warunek konieczny, aby wypisać uczestnika z obozu i będzie przestrzegany. Wynika on z przepisów prawa oraz doświadczeń innych obozów.

 

Lista autokarowa

Lista autokarowa imienna z przypisaniem do konkretnego autobusu dostępna jest >>>tu<<< . Listy oraz numery autokarów będą wywieszone na pojazdach. Jeśli Państwa dziecka nie ma na tej liście prosimy o kontakt z drużynowym lub komendą obozu. Obozowicze będą podróżowali autokarami, które będą podstawione w następujących miejscach i o określonym czasie:

  • Jasieniec zbiórka o 5.15 spod parkingu przed Kościołem (adres: ul. Warecka 37 Jasieniec) wyjazd o 5.30
  • Grójec zbiórka o 5.45. spod zatoczki autobusowej przy Szkole Podstawowej Nr 2 (adres: ul. Polna 17 Grójec).

Prosimy o zapakowanie bagaży dzieci do pojazdów, którymi będą podróżowali i prosimy o niewchodzenie do autokarów, ponieważ w Grójcu o 5.50 odbędzie się apel na parkingu przed Szkołą Podstawową nr 2. Wyjazd zaplanowany jest o godz. 6.00.

Powrót do domu

Powroty zaplanowane są na dzień 27 lipca 2019 r:

  • Grójec – planowany przyjazd godzina 21.30 ~22.00 zatoczka autobusowa przy Szkole Podstawowej Nr 2 (adres: ul. Polna 17 Grójec).
  • Jasieniec – planowany przyjazd godzina 22.00 ~ 22.30 parking przed Kościołem (adres: ul. Warecka 37 Jasieniec)

Istnieje również możliwość odbioru dziecka bezpośrednio w dniu wyjazdu. Prosimy tak zaplanować taki odbiór, aby odbył się w godzinach 12.00 – 13.00. Niezwykle pomocne będzie również poinformowanie telefoniczne drużynowego o takim fakcie trzy dni wcześniej.

Bagaże

Plecaki, śpiwory obowiązkowo podpisujemy imieniem i nazwiskiem (lub dołączamy identyfikatory). W związku z brakiem wolnych miejsc w autokarach, prosimy ograniczać ilość bagażu. Maksymalny ciężar to 25 kg. Prosimy o rozsądne pakowanie. Może wystąpić sytuacja w której harcerz lub harcerz starszy będzie musiał wziąć swój plecak i przenieść go z miejsca postoju autokarów na teren obozowiska. Nie zabieramy dodatkowych bagaży!!! (napoje). W razie potrzeb można wysłać paczkę. Adres naszej placówki jest poniżej.

Uczestnik ma prawo posiadać jeden plecak (harcerze) lub wyjątkowo miękką walizkę (zuchy) dotyczy to luku bagażowego. Zachęcamy do zabrania również bagażu podręcznego "na górę" do autokaru.

 

Zastępy

Jedną z cech metody harcerskiej jest praca systemem małych grup. Zastępy będą stworzone na początku obozu. Liczba członków zastępu wacha się od 4 do 6 osób. Każdy zastęp to jeden namiot. Członkowie zastępu wybierają swojego lidera nazywanego zastępowym.

 

Kadra na obozie

W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania obozu i podobozów i podziału kompetencji występują następujące funkcje:

Komendant obozu – phm. Ariel Bienkiewicz tel. 501 432 444

Komendant gniazda zuchowego – pwd. Mateusz Kołacz tel. 666 960 235

Komendant gniazda harcerskiego pwd. Kacper Biernacki tel. 721 113 438

Komendant gniazda starszoharcerskiego – pwd. Adam Gniadzik tel. 515 154 609

Podstawowy ekwipunek

Zalecamy aby pakować się do plecaków turystycznych. Dodatkowo przypominamy, iż na obozie można dokonać ręcznego prania. Cały ekwipunek dostępny jest >>>tu<<<.Należy pamiętać aby dało się zamontować menażkę na menażniku (stojak drewniany wbity w ziemię) przy pomocy sznurka, jeśli to się nie uda, zalecamy aby naczynia były trzymane w woreczku ze sznurkiem.

 

Zastęp służbowy

Każdego dnia na podobozie oraz obozie będzie wyznaczony odpowiedni zastęp służbowy wraz z instruktorem służbowym (jednym z członków kadry obozu). Do zadań zastępu służbowego będzie pomaganie na kuchni między innymi: przy oczkowaniu ziemniaków, nalewaniu napojów czy wykładaniu posiłków na stoły; dbanie o czystość w częściach wspólnych takich jak stołówka; toalety czy zmywalnia naczyń; wymiana worków w koszach na śmieci; prace naprawcze sprzętu obozowego. Zastęp służbowy to jedna z obrzędowości obozów harcerskich. Jej zadaniem jest nauka pracy w grupie oraz nauka odpowiedzialności za innych.

 

Adres  obozu

Obóz Hufca ZHP Grójec
ul.Morska 21
82-110 Sztutowo

Numer telefonu do paczki prosimy podawać do właściwego komendanta podobozu

 

 

Służymy Państwu swoim doświadczeniem, dlatego zachęcamy do telefonowania. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z komendantami odpowiednich gniazd lub komendantem obozu. Warto dodać, że punkt „pytania i odpowiedzi” powstaje dzięki Państwu. Zachęcamy również do lektury listu wychowawcy kolonijnego, niby prześmiewczy, ale prawdziwy 🙂 >>>tu<<<

Czuwaj!

Komenda obozu

HAL Sztutowo 2019

 

 

Pytania i odpowiedzi....

 

1.Czy będzie możliwy depozyt pieniędzy u drużynowego?

Tak. Po zakończeniu apelu na placu przed Szkołą Podstawową nr 2 można wręczyć drużynowemu w kopercie pieniądze. Prosimy, aby koperta była zaklejona i podpisana imieniem i nazwiskiem dziecka. Jednocześnie zachęcamy również do przekazania depozytów pieniężnych przez harcerzy po zakwaterowaniu na obozie.

 

2.Jak wybrać najlepszą menażkę na obóz?

Najlepsza menażka na obóz jest zrobiona z materiału trwałego np. stal kwasoodporna, plastik. Pamiętać należy, aby dała się zamontować na menażniku. Jeśli nie ma takiej możliwości należy wyposażyć się w przewiewny woreczek.

 

3.Moje dziecko stale przyjmuje leki? Co mam zrobić?

Po pierwsze w karcie kwalifikacyjnej należy podać dokładnie informacje w tym zakresie. Po drugie należy przy wyjeździe przekazać pielęgniarce odpowiednią ilość leków wraz z kartką ze sposobem dawkowania. Przypominamy o zabezpieczeniu dzieci źle znoszących podróż w odpowiednie leki Aviomarin lub Lokomotiv (w przypadku nieposiadania tych leków, dzieci będą musiały ponieść koszt zakupu leków z kieszonkowego).

 

4. Jakie elementy munduru powinien posiadać każdy członek?

Każdy członek powinien posiadać pełne umundurowanie zgodne z regulaminem swojego środowiska.

O dokładne elementy umundurowania warto zapytać drużynowego. Warto aby każdy uczestnik miał pełne umundurowanie.

 

5.Czy obóz jest zgłoszony do Kuratorium Oświaty?

Tak. Można dokonać podglądu zgłoszenia w portalu kuratorium oświaty wypoczynek.men.gov.pl lub bezpośrednio w >>>tu<<<.

 

6.Czy można uzyskać fakturę VAT w związku z wypoczynkiem dziecka?

Tak, wystarczy na adres grojec@zhp.plnapisać wiadomość o potrzebie uzyskania faktury VAT.  Faktura będzie do odbioru przy zakończeniu obozu.

 

7. Jaki plecak ?

Warto wiedzieć że, dobry plecak służy bardzo długo. Należy przemyśleć jego zakup. My zachęcamy do zakupu 80 lub 90 litrowego plecaka. Może wydawać się duży dla zucha ale gdy dziecko podrośnie, plecak będzie w sam raz.

 

8.Czy każdy uczestnik powinien posiadać mundur?

Tak. Jest to niewątpliwie wyróżnik i powód do dumy każdego zucha, harcerza czy instruktora. Ponieważ jest to okres bardzo ciepły zachęcamy również do posiada do bluzy mundurowej krótkich spodenki lub spódnicy zgodnie z regulaminem mundurowym środowiska. Z doświadczenia możemy podpowiedzieć, że lepiej mieć na stałe włożony pasek do każdej dolnej części umundurowania. Paski tego typu bardzo ciężko się przeplata przez szlufki.

 

9. Co z Kleszczami?

Na terenie obozu nie występuje roślinność, w której są kleszcze. Jednak w związku licznymi zajęciami w terenie uczulamy na posiadanie bluz z długim rękawem, długich skarpet i spodni, które są najlepszą ochroną. Przypominamy o posiadaniu środka zapachowego przeciw kleszczowego.

 

10. Jakie obuwie zabrać?

Nie potrzeba zabierać "gumowcy", wystarczą solidne buty o twardej podeszwie na pogodę i niepogodę. Teren obozu jest bardzo nierówny, w związku z tym odpowiednie buty trekingowe są istotnym wyposażeniem każdego zucha i harcerza. Klapki służą nam jedynie do wyjść na plażę (100m) i pod prysznic.

 

11.Oświetlenie obozu?

Natryski są oświetlone. Na Reszcie terenu aby sprawie się poruszać po terenie obozu wskazane jest posiadanie własnej latarki.

 

12.Opieka medyczna

Na obozie w Sztutowie jest pielęgniarka, a w odległej 2 km przychodni zdrowia w Szutowie gdzie urzęduje lekarz pierwszego kontaktu. Najbliższa przychodnia przyszpitalna znajduje się w Nowym Dworze Gdańskim.

 

13. Obrzędowość obozowa

Jedną z cech wyróżniających każdy obóz harcerski jest jej obrzędowość.

Tematem tegorocznego obozu jest wspólna przygoda na Dzikim Zachodzie. Fabuła będzie krążyła wokół Indian i kowbojów. Tematyka jest tylko otoczką. Najważniejsze jest to ile przy tym uda się przekazać wiedzy i doświadczeń zuchowi czy harcerzowi. W swoich działaniach stawiamy na zdobywanie praktycznych umiejętności.

14. Jakie mogą występować kary i nagrody na obozie?

Zaczynając od nagród można wyróżnić następujące pozycje:

  • pochwałę słowną,
  • pochwałę do odczytania na apelu,
  • możliwość rozpalenia ogniska oraz bycia strażnikiem ognia,
  • przyznanie odpowiedniej ilości punktów w klasyfikacji obozowej,
  • pochwałę wraz z przekazaniem informacji do rodzica,
  • drobną nagrodę rzeczową,
  • wyróżnienie na forum podobozu,
  • przyznanie sprawności.

Do kar zaliczamy:

  • naganę słowną,
  • naganę z odczytaniem na apelu,
  • dodatkowa służba wartownicza,
  • dodatkowa służba w zastępie służbowym,
  • wykonanie dodatkowych prac na rzecz obozu lub podobozu,
  • naganę wraz z przekazaniem informacji do rodzica,
  • dodatkowa zaprawa poranna z plecakiem,
  • wydalenie z obozu.

15. Finka lub inne ostre narzędzie

Nóż harcerski, finka lub scyzoryk to atrybut nie jednego harcerza. Zabrania się posiadania takich narzędzi przez zuchy. W przypadku harcerzy i harcerzy starszych jest możliwość posiadania takiego narzędzia. Jest to dobry czas aby nauczyć się prawidłowo posługiwać tym niebezpiecznym narzędziem. Zaznaczyć należy że, jeśli sprzęt będzie użytkowany niewłaściwie zostanie zdeponowany u drużynowego i oddany rodzicowi do rąk własnych na koniec obozu.

 

Kilka przydatnych słów:

 

Podobóz– miejsce wyznaczone z całego terenu obozu, w którym znajdują się namioty uczestników oraz kadry wychowawczej. Każdy podobóz realizuje swój indywidualny plan pracy.

 

Stołówka– miejsce na terenie obozu z przeznaczeniem na jedzenie posiłków

 

Natryski– miejsce przeznaczone do mycia ciała wraz z wyznaczonym miejscem do mycia twarzy i zębów

 

Drużynowy– osoba pełnoletnia pełniąca rolę wychowawcy kolonijnego

 

Kadra podobozu– grupa osób tworząca program i dbająca o bezpieczeństwo dzieci na obozie

 

Komendant podobozu– pełnoletni instruktor harcerski czuwający i zarządzający pracami podobozu

 

Zastęp– grupa osób śpiąca w jednym namiocie, z pośród swojego grona zastęp wybiera swojego lidera czyli zastępowego.

Komendant obozu– pełnoletni instruktor harcerski czuwający nad bezpieczeństwem przebywających na wypoczynku dzieci i młodzieży, dba o odpowiednie warunki do bezpiecznego przebywania dzieci ma obozie. Koordynuje wszystkie prace na obozie.

 

Zastępowy– przedstawiciel swojego zastępu, do głównych zadań należy reprezentowanie zastępu na forum całego podobozu, meldowanie zastępu.

 

Menażnik– kij wbity w ziemię służący do zawieszania na nim swoich menażek, niezbędników i kubków. Każdy zastęp ma swój menażnik. Aby łatwiej przechowywać swoje naczynia zalecamy zastosowanie woreczka (koniecznie przepuszczającego wodę) na sznurku. Sprawdza się do tego woreczek do prania bielizny.

 

Oboźny– osoba z gwizdkiem, która czuwa nad czasem na obozie. To ona informuje podobóz co i kiedy będzie wykonywał podobóz.

 

Proporzec– oznaczenie każdego zastępu umocowanie na drzewcu (tj. drewniany kij) do wykonania przez każdy zastęp.