Obóz w Sztutowie.

Drodzy Rodzice!!!!

Witamy Państwa na podstronie internetowej stworzonej w celu ułatwienia wspólnego kontaktu z organizatorami kolonii  zuchowej oraz obozu harcerskiego w Sztutowie. W celu zapewnienia jak najlepszego przygotowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży przygotowaliśmy zbiór najważniejszych informacji. Dodatkowo pragniemy zachęcić do aktywnego kontaktu z nami drogą telefoniczną lub mailową. Wszystkie pytania i odpowiedzi będą publikowane na tej podstronie.

W roku 2017 przeniesiemy się do czasów starożytnych. Fabuła będzie krążyła wokół różnych mitów i podań starożytnej Grecji i Rzymu. Mamy nadzieję, że Państwa dzieci nie tylko wrócą wypoczęte, ale bogatsze o nowe doświadczenia i wiedzę.

Wypunktowane tematy:

  1. Uzupełniona i oddana Karta Kwalfikacyjna uczestnika (dotyczy każdego uczestnika obozu)
  2. Dokonanie całkowitej zapłaty za obóz
  3. Telefony
  4. Warta obozowa
  5. Odwiedziny rodziców lub innych członków rodziny
  6. Lista uczestników
  7. Lista autokarowa
  8. Bagaże
  9. Zastępy
  10. Kadra na obozie
  11. Podstawowy ekwipunek
  12. Adres placówki
  13. Pytania i odpowiedzi

Ważne sprawy:

Prosimy o dopełnienie formalności związanych z wyjazdem na obóz. Przypominamy iż, na obozie wszystkich uczestników obowiązuje przestrzeganie regulaminów oraz warunków uczestnictwa, które dostępne są  >>>tu<<<.

Telefony i inne urządzenia elektroniczne

Opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za sprzęt elektroniczny. Prosimy by dzieci nie zabierały takich urządzeń na obóz bądź kolonię. Nie będzie możliwości ich ładowania. Telefony komórkowe stanowią duży problem. Zdarzają się przypadki zagubienia sprzętu. W związku z trudnościami logistycznymi kadra podjęła decyzję, (jak rok temu) że także w tym roku telefony nie będą ładowane. Kontakt z dziećmi będzie odbywać się przez telefony drużynowych codziennie w godzinach ciszy poobiedniej, to jest między 14.30 a 15.30. Prosimy przestrzegać ram czasowych. Nie zabraniamy wzięcia telefonu. Jeśli już to zalecamy aby był wyłączony i schowany w plecaku.

Warta obozowa

W gniazdach metodycznych harcerzy i harcerzy starszych (podobozach odpowiednich grup wiekowych) warty będą odbywały się całodobowo. W wartach będą brali udział wszyscy obozowicze tych gniazd. Dostęp na teren każdego podobozu będzie odbywał się przez jedną bramę obozową. Cały teren podobozów będzie otoczony ogrodzeniem. Każdy wartownik będzie miał za zadanie monitorowanie wejść i wyjść z terenu podobozu. Wszystkie osoby poza uczestnikami będą rejestrowane w księdze wejść i wyjść. Jeśli wartownik nie będzie pewny czy może wpuścić daną osobę zapyta o zgodę Komendę Podobozu. Tylko od niej zależy zgoda na wejście na teren podobozu. Osoby trzecie NIE MOGĄ wyrazić takiej zgody, ani wprowadzić osobę postronną na teren podobozu. Prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz celu wejścia. Prosimy o cierpliwe oczekiwane na podjęcie decyzji. Celem tego elementu obrzędowości obozu jest bezpieczeństwo obozowiczów i rzeczy pozostawionych na terenie obozowiska, pilnowanie proporców zastępów oraz dbanie o maszt z flagą państwową i wiele innych harcerskich zadań. Jest to również element obrzędowości, która tworzy niepowtarzalny klimat.

Odwiedziny rodziców lub innych członków rodziny

Zapraszamy rodziców do odwiedzin swoich dzieci na obozie. Prosimy aby miało to miejsce w jedną  sobotę 29 lipca. Prosimy aby uszanować termin i czas odwiedzin od apelu porannego 9.00 do ciszy nocnej do 21.30. Zależy nam aby wszystko miało miejsce w jednym konkretnym dniu. Jest to spowodowanie tym iż, planujemy w tym dniu luźniejszy program aby żaden uczestnik obozu nie stracił elementu realizacji programu obozu. Dodatkowo u innych dzieci w szczególność tych mniejszych wizyta Rodziców kolegi lub koleżanki wywołuje dodatkową tęsknotę za własnymi Rodzicami. Prosimy o planowanie przyjazdu w taki sposób aby wszystkie wizyty odbyły się w konkretnym dniu i o przestrzeganie terminu. Jeśli wypisać z obozu chce inna osoba niż rodzic lub prawny opiekun należy uzupełnić druk dostępny >>>tu<<<.

Lista autokarowa

Lista autokarowa z podziałem na drużyny i osoby przypisane do konkretnego autobusu dostępna >>>tu<<< (aktualizacja 13.07.2017).  Listy oraz numery autokarów będą wywieszone na pojazdach. Obozowicze będą podróżowali czterema autokarami, które będą podstawione najpóźniej o 7.40. Autokar nr 4 dla zuchów zostanie podstawiony na adres ul. Polna (przy Gimnazjum i PSP 2) natomiast harcerze i harcerze starsi mają swoją zbiórkę  przy ul. Laskowej (parking Stadionu Mazowsze) autokary 1, 2 i 3.  Prosimy o zapakowanie bagaży dzieci do pojazdów, którymi będą podróżowali i prosimy o nie wchodzenie do autokarów ponieważ o 7.45 odbędzie się apel na parkingu przed autokarami. Wyjazd zaplanowany jest o godz. 8.00.

Wszystkie powroty zaplanowane są na zatoczkę przy  ul. Polnej 17 w Grójcu (PSP2). Zuchy wracają 29.07. ok g.17.00 a harcerze wracają 1.08.2017: jeden autokar ok. 17.00 a dwa autokary ok. 22.00.

Bagaże

Plecaki, śpiwory obowiązkowe podpisujemy imieniem i nazwiskiem(lub dołączamy identyfikatory). W związku z brakiem wolnych miejsc w autokarach, prosimy ograniczać ilość bagażu. Maksymalny ciężar to 25 kg. Prosimy o rozsądne pakowanie. Nie zabieramy dodatkowych bagaży!!! (napoje). W razie potrzeb można wysłać paczkę. Adres naszej placówki jest poniżej.

Uczestnik ma prawo posiadać jeden plecak  (harcerze) lub wyjątkowo miękką walizkę (zuchy) dotyczy to luku bagażowego. Zachęcamy do zabrania również bagażu podręcznego „na górę” do autokaru.

Zastępy

Jedną z cech metody harcerskiej jest praca systemem małych grup. Zastępy będą stworzone na początku obozu. Liczba członków zastępu od 4 do 6 osób. Każdy zastęp to jeden namiot. Członkowie zastępu wybierają swojego lidera nazywanego zastępowym.

Kadra na obozie

W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania podobozów i podziału kompetencji występują następujące funkcje:

Komendant obozu – hm. Dariusz Gwiazada

Komendant podobozu/gniazda zuchowego – pwd. Artur Szlis

Komendant podobozu/gniazda harcerskiego – phm. Ariel Bienkiewicz

Komendant podobozu/gniazda starszoharcerskiego – phm. Bartłomiej Molenda

 

Podstawowy ekwipunek

Zalecamy aby pakować się do plecaków turystycznych. Dodatkowo przypominamy iż, na obozie można dokonać ręcznego prania. Cały ekwipunek dostępny jest >>>tu<<<. Należy pamiętać aby dało się zamontować menażkę na menażniku (stojak drewniany wbity w ziemię) przy pomocy sznurka, jeśli to się nie uda, zalecamy aby naczynia były trzymane w woreczku ze sznurkiem.

Adres  obozu

Obóz Hufca ZHP Grójec
ul.Morska 11
82-110 Sztutowo

 

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z komendantami odpowiednich gniazd lub komendantem obozu.

 

Komendy gniazd oraz drużynowi i przyboczni mają nadzieję, że z Państwa pomocą uda się zorganizować ciekawy, poukładany i bezpieczny obóz. Mamy nadzieję, że również i pogoda nam dopisze. Na koniec motto adekwatne do ilości przekazanych informacji:

„Nie czyńcie skautingu zbyt łatwym… Stawiajcie wyzwania”

Jan Paweł II

 

Czuwaj!

Komenda obozu

 

Pytania i odpowiedzi….

  1. Czy będzie możliwy depozyt pieniędzy u drużynowego?

Tak. Po zakończeniu apelu rozpoczynającego kolonię zuchową na placu przed Szkołą Podstawową nr 2 można wręczyć drużynowemu w kopercie pieniądze. Prosimy aby koperta była podpisana imieniem i nazwiskiem dziecka oraz aby była napisana kwota umieszczona w kopercie. Jednocześnie zachęcamy do przekazania depozytów przez harcerzy po zakwaterowaniu na obozie.

2. Jak wybrać najlepszą menażkę na obóz?

Najlepsza menażka na obóz jest zrobiona z materiału trwałego np. stal kwasoodporna, plastik. Pamiętać należy aby dała się zamontować na menażniku. Jeśli nie ma takiej możliwości należy wyposażyć się w przewiewny woreczek.

3. Moje dziecko stale przyjmuje leki? Co mam zrobić?

Po pierwsze w karcie kwalifikacyjnej należy podać dokładnie informacje w tym zakresie. Po drugie należy przy wyjeździe przekazać pielęgniarce odpowiednią ilość leków wraz z kartką ze sposobem dawkowania.Przypominamy o zabezpieczeniu dzieci źle znoszących podróż w odpowiednie leki Aviomarin lub Lokomotiv (w przypadku nie posiadania tych leków, dzieci będą musiały ponieść koszty leków z kieszonkowego).

4. Jakie elementy munduru powinien posiadać każdy członek?

Każdy członek powinien posiadać pełne umundurowanie zgodne z regulaminem swojego środowiska.

Dla zuchów i harcerzy ze środowiska 17 Szczepu Drużyn Harcerskich „Brzask” przedstawiamy regulamin mundurowy. Opisuje on dokładnie gdzie i co umieszcza się na mundurze. Regulamin dostępny jest >>>tu<<<. Dla rodziców opracowano zbiorczą listę, która jest do pobrania >>>tu<<< oraz dostępna jest również w składnicy Skaut przy ul. KEN 56 w Warszawie wystarczy podać hasło „17 Brzask z Grójca”.

5. Czy obóz jest zgłoszony do Kuratorium Oświaty?

Tak, wniosek dostępny jest do obejrzenia >>>tu<<<. Można go również wyszukać w internetowej bazie wypoczynku >>>tu<<<.

6. Czy można uzyskać fakturę VAT w związku z wypoczynkiem dziecka?

Tak, wystarczy na adres grojec@zhp.pl napisać wiadomość o potrzebie uzyskania faktury VAT. Dodatkowo w wiadomości należy zawrzeć następujące informacje: Nazwisko i imię oraz adres nabywcy,  nazwisko i imię dziecka. Faktura będzie do odbioru przy zakończeniu obozu.

7. Jaki plecak byłby polecany przez instruktorów?

Plecak to ważna rzecz dla każdego zucha i harcerza. Warto wiedzieć że, dobry plecak służy bardzo długo. Należy przemyśleć jego zakup. My zachęcamy do zakupu 80 litrowego plecaka. Może wydawać się duży dla zucha ale gdy dziecko podrośnie, plecak będzie w sam raz.

8. Czy każdy uczestnik powinien posiadać mundur?

Tak. Jest to niewątpliwie wyróżnik i powód do dumy każdego zucha, harcerza czy instruktora. Ponieważ jest to okres bardzo ciepły zachęcamy również do posiada do bluzy mundurowej krótkich spodenki  lub spódnicy zgodnie z regulaminem mundurowym środowiska. Z doświadczenia możemy podpowiedzieć, że lepiej mieć na stałe włożony pasek do każdej dolnej części umundurowania. Paski tego typu bardzo ciężko się przeplata przez szlufki.

9. Co z Kleszczami?

Na terenie obozu nie występuje roślinność, w której są kleszcze. Jednak w związku licznymi zajęciami w terenie uczulamy na posiadanie bluz z długim rękawem, długich skarpet i spodni, które są najlepszą ochroną. Przypominamy o posiadaniu środka zapachowego przeciw kleszczowego.

10. Jakie obuwie zabrać?

Nie potrzeba zabierać „gumowcy”, wystarczą solidne buty o twardej podeszwie na pogodę i niepogodę. Teren obozu jest bardzo nierówny, w związku z tym odpowiednie buty trekingowe są istotnym wyposażeniem każdego zucha i harcerza. Klapki służą nam jedynie do wyjść na plażę (100m) i pod prysznic.

11. Oświetlenie obozu?

Toalety i Natryski są oświetlone. Zuchy – jako jedyny podobóz posiada oświetlenie w namiotach.

12. Obsługa medyczna.

Pielęgniarkami na obozie są Panie: Małgorzata Molenda (harcerze) i Irena  Gwardys (zuchy).

 

Aktualizacja   13.07.2017 r.